Ay Dolandı
Neslihan Önderoğlu ödüllü bir öykü ve roman yazarı. Konularını hayatın içinden seçiyor, hikayelerini yaşayan karakterler ve gerçek meseleler etrafında örüyor. Görselleştirme becerisi, gözlemlerindeki sıra dışı detaylar onu çağdaşlarından ayrı bir yere oturtuyor.
Ay Dolandı bir Türkiye gerçeğini hikâyenin arka planına yerleştiriyor. Şehirlerin dokusunu geri dönülemez bir şekilde bozan kentsel dönüşüm gerçeğini, beşeri dönüşümle koşut olarak işliyor. Şehrin merkezinde hikayesi olan bir ev, gelip geçen her kuşağın parmak izini bıraktığı ağaçlarıyla birlikte belki de tüm ülkenin kaderini paylaşmaya hazırlanıyor.
Bir gecekondunun etrafında, elleri kolları aşkla, dinle, gelenekle ve yoklukla bağlanmış çok sayıda karakter. Ve bir kale gibi onları çevreleyen yeni kent.
Bazı şeyler yıkılır ve bazı şeyler direnir.
Sevin Okyay’ın da dediği gibi “Neslihan Önderoğlu sadece bu sağlam karakterleri yaratmakla kalmıyor, kitabına bir film akıcılığı da kazandırmış. Kendi dediği gibi, adeta “görerek” yazıyor. Bunda herhalde senaryo yazma eğitimi görmesinin de payı var. Eh, ne de olsa, kendisi profesyonel bir okur ve bir sinema tutkunu. İkisini senaryoda birleştirmiş, sonra da o akışı kitaplarına aktarmış.”